Har vi kontroll på våra kostnader eller finns det potential att spara pengar och öka lönsamheten? Eller kan vi förbättra verksamheten och vår kvalitet genom bättre kravställning och effektivare inköp av varor och tjänster?

Vi har bl.a. erfarenheter inom:
– Category Management
– Strategisk inköpsplanering och kostnadsanalyser
– Offentlig upphandling
– Outsourcing
– Inköp i stora projekt
– Leverantörsstyrning och utveckling av samarbeten
– Tvistelösningar

Med ett strukturerat inköpsarbete kan en organisation ofta nå stora förbättringar samt effektivt hantera risker i verksamheten. Kanske finns inte expertkunskapen inom avtal och kontraktsskrivning eller tiden för att strategiskt planera inköpsarbetet inom den egna organisationen. Tillfälliga behov av inköpskompetens uppstår ofta vid stora projekt eller i offertstadiet eller kanske behöver man genomlysa hur inköp och beslut tas i organisationen.

Varför anlita Nowa?
Våra medarbetare har mångårig erfarenhet av arbete med inköpsprocessen inom många områden. T.ex. inom kategoriarbete och spend-analyser samt vid större projekt eller svåra leverantörstvister,
Vi kan hjälpa er med att planera eller utföra inköp samt utveckla inköpsprocessen till önskat resultat.

Kontakta någon av oss på Nowa:

– Niklas Eriksson, mobil +46 703 445452, niklas.eriksson@nowapro.se

– Carl Wehlin, mobil +46 704 574836, carl.wehlin@nowapro.se

– Max Jansson, mobil +46 733 279500, max.jansson@nowapro.se

– Björn Gustafsson, mobil +46 702 696340, bjorn.gustafsson@nowapro.se

Klicka här för att kontakta oss.